بهترین بازی های پلی استیشن 5

فهرست مطالب

موفقیت و محبوبیت پلی‌استیشن 4 تا حد زیادی به دلیل وجود کتابخانه‌ای بازی درخشان بود که برخی از بهترین عناوین نسل گذشته را در خود جای داده بود. اکنون پلی‌استیشن 5 به دنبال تکرار این موفقیت است. اگرچه برای رسیدن به آن نقطه باید به برخی از دست‌اندازهای اولیه در جاده غلبه کند. در این مقاله، ما بهترین بازی های پلی استیشن 5 در سال 2023 که در حال حاضر در دسترس هستند را معرفی خواهیم کرد تا شما بتوانید بازی بعدی خود را به راحتی انتخاب و خریداری کنید. 

مشکلات بازی‌های نسل‌های قبلی در پلی‌استیشن PS5 ابتدا با ارتقاء و بهبود آنها طراحی و وارد بازار شد. با گذر زمان و جاافتادن این کنسول در بازار، بازی‌های جدید و منحصر به فرد برای این سیستم طراحی شدند.

لطفا پس از مطالعه مقاله بهترین بازی های پلی استیشن 5 برایمان بنویسید، چه تجربه‌ای از بازی با کنسول‌های پلی استیشن دارید؟ و به نظر شما بهترین بازی های پلی استیشن 5 کدام است؟

معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 5

Elden Ring-1

اولین مورد از بهترین بازی های پلی استیشن 5، الدن رینگ است، Elden Ring یک بازی نقش‌آفرینی اکشن جهان باز است که توسط From Software توسعه یافته و توسط Bandai Namco Entertainment منتشر شده است. این بازی در یک دنیای فانتزی تاریک و حماسی جریان دارد و بازیکنان را به ماجراجویی در دنیای گسترده و پر از خطر می‌فرستد.

بازیکنان کنترل Tarnished را بر عهده می گیرند، افرادی که از خاکستر برخاسته اند و به دنبال بازگرداندن حلقه Elden و تبدیل شدن به Elden Lord جدید هستند. بازی دارای یک دنیای بزرگ و باز است که بازیکنان می توانند با سرعت خود در آن کاوش کنند. بازیکنان می توانند دشمنان را به روش های مختلفی مبارزه کنند، از جمله استفاده از سلاح های نزدیک، سلاح های دوربرد و جادو.

بازی Elden Ring به دلیل گیم پلی چالش برانگیز، دنیای غوطه ور کننده و داستانش مورد تحسین قرار گرفته است. این بازی یک موفقیت تجاری و انتقادی بوده است، با فروش بیش از 13.4 میلیون نسخه در سراسر جهان تا پایان مارس 2022. این بازی برنده جوایز متعددی از جمله بازی سال در جوایز بازی 2022 شده و در زمره بهترین بازی های پلی استیشن 5 قرار میگیرد.

در اینجا برخی از ویژگی های بازی Elden Ring آورده شده است:

  • دنیای بزرگ و باز برای کاوش
  • گیم پلی چالش برانگیز
  • داستان غوطه ور کننده
  • شخصیت های متنوع
  • دشمنان متنوع
  • سلاح ها، زره ها و جادوها متنوع

بازی Elden Ring برای هر طرفدار بازی های نقش آفرینی اکشن ضروری است. این یک بازی چالش برانگیز و پاداش دهنده است که شما را برای مدت طولانی سرگرم می کند.

God of War: Ragnarok- 2 

این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن 5معرفی شد و هنوز هم این لقب را در اختیار دارد.

God of War: Ragnarok در 9 نوامبر 2022 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شد. بازیکنان کنترل کریتوس، خدای جنگ یونانی، و پسرش آترئوس را بر عهده می گیرند، زیرا آنها از طریق دنیای نورس میدگارد در جستجوی پاسخ ها و جلوگیری از راگناروک، پایان جهان پیشگویی شده.

بازی دارای سیستم مبارزه جدیدی است که بر پایه بازی قبلی بنا شده است، و همچنین دنیای بزرگتر و بازتر برای کاوش. God of War: Ragnarok به دلیل داستان، شخصیت ها، گیم پلی و جلوه های بصری خود مورد تحسین قرار گرفته است. این بازی نامزد دریافت چندین جایزه از جمله بازی سال در جوایز بازی 2022 شده است.

در اینجا برخی از ویژگی های بازی God of War: Ragnarok آورده شده است:

  • سیستم مبارزه جدید و بهبود یافته
  • دنیای بزرگتر و بازتر برای کاوش
  • داستانی جذاب که وقایع بازی قبلی را ادامه می دهد
  • جلوه های بصری خیره کننده که از سخت افزار پلی استیشن 5 بهره می برند

God of War: Ragnarok برای هر طرفدار بازی های اکشن ماجراجویی ضروری است. این یک دنباله است که از هر نظر از پیشین خود پیشی می گیرد و تجربه ای حماسی و فراموش نشدنی را ارائه می دهد.

این بازی در گروه بهترین بازی های پلی استیشن 5 قرار میگیرد. اگر به دنبال یک بازی اکشن ماجراجویی هستید که از ابتدا تا انتها شما را مجذوب خود کند، God of War: Ragnarok انتخابی عالی است.

همچنین بخوانید: 8 روش حل مشکل روشن نشدن PS5

3- Spider-Man: Miles Morales

یکی دیگر از بهترین بازی های پلی استیشن 5 مورد از بهترین بازی های پلی استیشن 5، الدن رینگ است، یک بازی اکشن-ماجراجویی است که توسط Insomniac Games توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی یک اسپین‌آف از بازی Marvel’s Spider-Man است و داستان میلز مورالس، یک نوجوانی را دنبال می کند که به عنوان Spider-Man جدید شهر نیویورک را نجات می دهد. 

بازی در شهر نیویورک جریان دارد و بازیکنان کنترل میلز مورالس را بر عهده می گیرند. میلز دارای قدرت های مشابه اسپایدرمن اصلی است، اما توانایی های منحصر به فردی مانند انفجار زهری و استتار نیز دارد. بازیکنان می توانند از این توانایی ها برای مبارزه با دشمنان و نجات شهر استفاده کنند.

Spider-Man: Miles Morales به دلیل گیم پلی، داستان و شخصیت هایش مورد تحسین قرار گرفته است. این بازی یک موفقیت تجاری و انتقادی بوده است، با فروش بیش از 6.5 میلیون نسخه در سراسر جهان تا پایان سال 2020.

در اینجا برخی از ویژگی های بازی Spider-Man: Miles Morales آورده شده است:

  • گیم پلی هیجان انگیز و چالش برانگیز
  • داستانی جذاب و احساسی
  • شخصیت های دوست داشتنی و قابل ارتباط
  • جلوه های بصری خیره کننده

اگر به دنبال یک بازی اکشن ماجراجویی هستید که شما را از ابتدا تا انتها مجذوب خود کند، Spider-Man: Miles Morales یکی از بهترین هاست.

Horizon Forbidden West یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط Guerrilla Games توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی دنباله ای بر بازی Horizon Zero Dawn (2017) است و داستان Aloy را در تلاش برای نجات جهان از یک تهدید جدید دنبال می کند. 

بازی Horizon Forbidden West Opens in a new window

بازی Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West-

Horizon Forbidden West- 4   

بازی در یک دنیای پسا آخرالزمانی جریان دارد که در آن انسان ها در کنار ماشین های مکانیکی زندگی می کنند. بازیکنان کنترل Aloy را بر عهده می گیرند، یک شکارچی با مهارت که به دنبال یافتن پاسخ هایی در مورد گذشته جهان است.

Horizon Forbidden West به دلیل گیم پلی، داستان و شخصیت هایش مورد تحسین قرار گرفته است. این بازی یک موفقیت تجاری و انتقادی بوده است، با فروش بیش از 20 میلیون نسخه در سراسر جهان تا پایان سال 2022.

در اینجا برخی از ویژگی های یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 یعنی Horizon Forbidden West آورده شده است:

  • دنیای بزرگ و باز برای کاوش
  • گیم پلی اکشن ماجراجویی هیجان انگیز
  • داستانی جذاب و احساسی
  • شخصیت های دوست داشتنی و قابل ارتباط
  • جلوه های بصری خیره کننده

Horizon Forbidden West برای هر طرفدار بازی های اکشن ماجراجویی ضروری است. این یک بازی عالی است که از هر نظر از بازی اصلی پیشی می گیرد.

Ratchet & Clank: Rift Apart-5  

از دیگر موارد دسته بندی بهترین بازی های پلی استیشن 5 بازی Ratchet & Clank: Rift Apart است که یک بازی اکشن، ماجراجویی، پلتفرمر بوده که توسط Insomniac Games توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment برای پلی استیشن 5 منتشر شده است. در این گروه از بهترین بازی های پلی استیشن 5 این بازی شانزدهمین قسمت از سری Ratchet & Clank است و داستان شخصیت‌های عنوانی را دنبال می‌کند که از طریق ابعاد جایگزین سفر می‌کنند تا مانع از تصاحب جهان‌های چندگانه توسط امپراتور شیطانی شوند.

Ratchet & Clank: Rift Apart تجربه گیم پلی ظریفی را ارائه می دهد که بر روی نقاط قوت پیشینیان خود بنا شده است. بازیکنان کنترل زوج دینامیک رچت، مکانیک لومباکس، و کلنک، همراه روباتیک او را بر عهده می گیرند، زیرا آنها از طریق سیارات متنوع پیمایش می کنند، در مبارزات هیجان انگیز شرکت می کنند و پازل های پیچیده ای را حل می کنند. بازی مکانیک های جدیدی را معرفی می کند، مانند شکاف های بعدی که بازیکنان را به طور یکپارچه بین دنیاهای مختلف منتقل می کند، که یک لایه منحصر به فرد از اکتشاف و غافلگیری را اضافه می کند.

Ratchet & Clank: Rift Apart قدرت گرافیکی پلی استیشن 5 را به نمایش می گذارد و گرافیک خیره کننده ای را ارائه می دهد که دنیاها و شخصیت های پر جنب و جوش بازی را به زندگی می آورد. بازی از رهگیری پرتو برای بهبود نورپردازی و بازتاب ها استفاده می کند، که یک فضای غوطه ور و واقع گرایانه ایجاد می کند. مدل های شخصیت به دقت طراحی شده اند و محیط ها با جزئیات پیچیده ای پر شده اند، از جنگل های سرسبز گرفته تا شهرهای پر جنب و جوش.

Ratchet & Clank: Rift Apart ادامه لحن سبک و طنزآمیزی را که این مجموعه را تعریف کرده است. داستان رچت و کلنک را دنبال می کند که با متحدان جدیدی روبرو می شوند و با دشمنان آشنا روبرو می شوند، در حالی که سعی می کنند از امپراتور Nefarious جلوگیری کنند که تعادل جهان های چندگانه را بر هم بزند. روایت پر از گفتگوی بذله گویانه، شخصیت های جذاب و تعداد زیادی غافلگیری است که بازیکنان را در طول ماجراجویی درگیر نگه می دارد.

Ratchet & Clank: Rift Apart مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفته است و به دلیل گرافیک، گیم پلی، داستان و طنز آن مورد تحسین قرار گرفته است. بازی جوایز متعددی دریافت کرده است، از جمله موارد زیر:

  • جایزه بازی برای بهترین بازی خانوادگی  پلی استیشن 5
  • جایزه بازی های BAFTA برای دستاورد فنی برتر
  • جایزه بازی برای بهترین بازی اکشن
  • جایزه بازی برای بهترین انیمیشن
  • جایزه بازی برای بهترین طراحی بصری

Marvel’s Spider-Man Remastered به عنوان دستاورد قابل توجهی در زمینه بازی های پلتفرمر ایستاده است. با گیم پلی جذاب، گرافیک خیره کننده و داستان درگیر کننده، بازی یک ماجراجویی فراموش نشدنی را برای بازیکنان در تمام سنین ارائه می دهد. خواه طرفدار باتجربه Ratchet & Clank باشید یا تازه وارد این مجموعه باشید، Rift Apart تجربه ای ضروری است.

Ratchet & Clank: Rift Apart یک بازی سرگرم کننده، درگیر کننده و بصری خیره کننده است که مطمئنا بادی در گروه بهترین بازی های پلی استیشن 5 قرار بگیرد. این بازی طرفداران بازی های اکشن، ماجراجویی و پلتفرمر را راضی خواهد کرد. بازی دارای گیم پلی سریع و پر جنب و جوش، گرافیک خیره کننده و داستانی جذاب است که بازیکنان را از ابتدا تا انتها درگیر می کند.

نقاط قوت Marvel’s Spider-Man Remastered از جمله بهترین بازی های پلی استیشن 5

  • گیم پلی سریع و پر جنب و جوش
  • گرافیک خیره کننده
  • داستان جذاب
  • شخصیت های دوست داشتنی
  • پازل های چالش برانگیز

Ratchet & Clank: Rift Apart یک بازی عالی است که ارزش وقت گذاشتن را دارد. این یک بازی اکشن، ماجراجویی، پلتفرمر است که بازیکنان در تمام سنین را راضی خواهد کرد.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت اکانت PSN پلی استیشن

Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima: Director’s Cut- 6

Ghost of Tsushima: Director’s Cut یک نسخه ارتقاء‌یافته از بازی ویدئویی “Ghost of Tsushima” است و و قطعا در دسته بهترین بازی های پلی استیشن 5 که توسط استودیو Sucker Punch Productions توسعه داده شده است. این بازی ابتدا در تابستان 2020 برای کنسول PlayStation 4 عرضه شد و سپس در تابستان 2021 نسخه “Director’s Cut” از بازی برای کنسول PlayStation 4 و PlayStation 5 منتشر شد.

در Ghost of Tsushima: Director’s Cut شما وارد دنیای زیبا و آزاد بازی می‌شوید که در دوران تاریخی ژاپن در دورهٔ کماکورا قرار دارد. شما نقش Jin Sakai، یک سامورای تبدیل شده به یک نینجا (یا Ghost) را ایفا می‌کنید. در طی بازی، شما در جنگ با اشغالگران مغول و تلاش برای نجات جزیره‌ای جزیره Tsushima از آنها شرکت می‌کنید.

نسخه “Director’s Cut” شامل محتوای اصلی بازی به همراه محتوای افزونه‌ای جدید به نام Iki Island می‌شود. در این محتوا، شما به جزیره Iki می‌رود و با داستان‌ها و ماموریت‌های جدید روبرو می‌شوید. همچنین، این نسخه بهبود‌هایی در گرافیک، کنترل، و تجربه‌ی بازی دارد که برای پلتفرم PlayStation 5 بهره‌برداری می‌کند.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut ادامه‌ای فوق‌العاده به بازی اصلی اضافه می‌کند و به بازیکنان فرصتی دوباره برای استفاده از دنیای جذاب و تجربه‌ی گیم‌پلی زیبا ارائه می‌دهد.

Returnal -7

Returnal یک بازی ویدئویی تیراندازی سوم شخص است که توسط Housemarque توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی در 30 آوریل 2021 منتشر شد.

بازی داستان سلن واسوس، یک فضانورد را دنبال می کند که در جستجوی سیگنال مرموز “سایه سفید” روی سیاره آتروپوس فرود می آید. سلن در یک حلقه زمانی گیر افتاده است و هر بار که می میرد، دوباره در ابتدا بیدار می شود.

گیم پلی Returnal بر اساس گیم پلی roguelike است، که به این معنی است که بازیکنان هر بار که می میرد، از ابتدا شروع می کنند. با این حال، بازیکنان می توانند آیتم ها و قدرت ها را از طریق تلاش های خود حفظ کنند، که به آنها کمک می کند تا در تلاش بعدی خود پیشرفت کنند.

Returnal به دلیل گیم پلی چالش برانگیز، گرافیک خیره کننده و داستان جذاب مورد تحسین قرار گرفته است. بازی جوایز متعددی دریافت کرده است، از جمله:

  • جایزه بازی برای بازی سال
  • جایزه بازی برای بهترین بازی اکشن
  • جایزه بازی برای بهترین بازی انحصاری پلی استیشن
  • جایزه بازی برای بهترین طراحی بصری
  • جایزه بازی برای بهترین صداگذاری

بازی Returnal داستان سلن واسوس، یک فضانورد را دنبال می کند که در جستجوی سیگنال مرموز “سایه سفید” روی سیاره آتروپوس فرود می آید. سلن در یک حلقه زمانی گیر افتاده است و هر بار که می میرد، دوباره در ابتدا بیدار می شود.

سلن در تلاش است تا راز آتروپوس را کشف کند و از حلقه زمانی فرار کند. او با موجودات بیگانه خطرناکی روبرو می شود و باید از مهارت های تیراندازی و بقا خود برای زنده ماندن استفاده کند.

در طول بازی، سلن یاد می گیرد که در گذشته خود اتفاقی رخ داده است که او را به آتروپوس کشانده است. او باید با گذشته خود روبرو شود تا بتواند از حلقه زمانی فرار کند و به زندگی خود ادامه دهد.

مدل بازی Returnal بر اساس گیم پلی roguelike است، که به این معنی است که بازیکنان هر بار که می میرد، از ابتدا شروع می کنند. با این حال، بازیکنان می توانند آیتم ها و قدرت ها را از طریق تلاش های خود حفظ کنند، که به آنها کمک می کند تا در تلاش بعدی خود پیشرفت کنند.

بازیکنان کنترل سلن را بر عهده می گیرند، که می تواند از یک تفنگ، یک نارنجک و یک سلاح ثانویه استفاده کند. بازیکنان همچنین می توانند از قدرت های ویژه برای مبارزه با دشمنان و حل پازل ها استفاده کنند.

بازی دارای یک سیستم پیشرفت است که به بازیکنان اجازه می دهد تا مهارت های سلن را بهبود بخشند و آیتم های جدیدی را باز کنند. بازیکنان همچنین می توانند با انجام چالش ها و جمع آوری آیتم های خاص، پیشرفت کنند.

Returnal از گرافیک خیره کننده ای استفاده می کند که دنیای آتروپوس را به زندگی می آورد. بازی از رهگیری پرتو برای بهبود نورپردازی و بازتاب ها استفاده می کند. محیط ها با جزئیات زیادی طراحی شده اند و دشمنان به طور واقع گرایانه به نظر می رسند. همچنین دارای صداگذاری عالی است که به ایجاد فضای غوطه ور کننده کمک می کند. موسیقی بازی توسط Mick Gordon ساخته شده است و به طور موثری تنش و هیجان بازی را افزایش می دهد. صداپیشگی بازی نیز عالی است و به شخصیت های بازی جان می بخشد.

Returnal یک بازی عالی است که ارزش وقت گذاشتن را دارد. این یک بازی چالش برانگیز و هیجان انگیز است که داستانی جذاب را روایت می کند. بازی دارای گرافیک خیره کننده و صداگذاری عالی است.

نقاط قوت:

  • گیم پلی چالش برانگیز
  • گرافیک خیره کننده
  • داستان جذاب
  • صداگذاری عالی

8- Astro’s Playroom

پیشنهاد ما دیگر از بهترین بازی های پلی استیشن 5 Astro’s Playroom یک بازی پلتفرمر سه بعدی است که توسط تیم Asobi توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment برای پلی استیشن 5 منتشر شده است. این بازی به صورت رایگان روی تمام کنسول های پلی استیشن 5 نصب شده است و به عنوان یک نمایشگر برای کنترلر DualSense کنسول عمل می کند. بازی در تاریخ 12 نوامبر 2020، همزمان با پلی استیشن 5 منتشر شد.

Astro’s Playroom یک نامه عاشقانه به برند پلی استیشن است که به بسیاری از بازی ها و فرنچایزهای محبوب این کنسول اشاره دارد. بازی همچنین یک نمایش فنی برای کنترلر Dual Sense است که از بازخورد لمسی و ماشه های سازگار آن برای ایجاد تجربه گیم پلی غوطه ورتر و درگیر کننده تر استفاده می کند.

بازی به چهار دنیا تقسیم شده است، هر کدام بر اساس یک جزء مختلف کنسول پلی استیشن 5. دنیاها عبارتند از:

دنیای CPU: این دنیا بر اساس CPU پلی استیشن 5 است و چالش های پلتفرمینگ را ارائه می دهد که بازیکنان باید از بازخورد لمسی کنترلر Dual Sense برای احساس سطوح مختلفی که روی آن راه می روند استفاده کنند.

دنیای GPU: این دنیا بر اساس GPU پلی استیشن 5 است و معماهایی را ارائه می دهد که بازیکنان باید از ماشه های سازگار کنترلر Dual Sense برای کنترل جریان برق استفاده کنند.

دنیای SSD: این دنیا بر اساس SSD پلی استیشن 5 است و چالش های سرعت عبور را ارائه می دهد که بازیکنان باید از بازخورد لمسی کنترلر Dual Sense برای احساس سرعت های مختلفی که در حال حرکت هستند استفاده کنند.

دنیای سیستم خنک کننده: این دنیا بر اساس سیستم خنک کننده پلی استیشن 5 است و چالش هایی را ارائه می دهد که بازیکنان باید از ماشه های سازگار کنترلر Dual Sense برای کنترل جریان هوا استفاده کنند.

هر دنیا پر از اشیا قابل جمع آوری است، از جمله موارد مخفی با مضمون پلی استیشن و Astro Bot هایی که می توانند نجات پیدا کنند. بازی همچنین دارای تعدادی بازی کوچک است، مانند یک بازی ریتم بر اساس صدای راه اندازی نمادین پلی استیشن و یک بازی تیراندازی بر اساس کنترلر PlayStation Move.

Astro’s Playroom یک بازی جذاب و نوستالژیک بوده و یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 بوده که مطمئنا مورد پسند طرفداران  پلی استیشن در تمام سنین قرار خواهد گرفت. این بازی برای هر صاحب پلی استیشن 5 ضروری است.

ویژگی های بازی Astro’s Playroom:

  • نامه عاشقانه به برند پلی استیشن
  • نمایش فنی برای کنترلر Dual Sense
  • چهار دنیا برای کاوش
  • انواع اشیا قابل جمع آوری و بازی های کوچک
  • فضای جذاب و نوستالژیک

جوایز و نامزدی های بازی Astro’s Playroom:

  • جایزه Golden Joystick برای بهترین بازی خانوادگی
  • جایزه D.I.C.E. برای دستاورد برجسته در دستاورد فنی
  • جایزه NavgTR برای بهترین طراحی بازی
  • جایزه Game Developers Choice برای بهترین بازی مستقل اولین بار
  • جایزه SXSW Gaming برای بهترین بازی مستقل اولین بار

در مجموع، Astro’s Playroom تجربه ای دلپذیر و ضروری برای صاحبان پلی استیشن 5 است. این جشنی برای برند پلی استیشن و گواهی بر قدرت کنترلر Dual Sense است.

Demon's Souls (2020)

Demon’s Souls-9

Demon’s Souls یک بازی ویدئویی نقش‌آفرینی اکشن است که توسط FromSoftware توسعه یافته و توسط آتاری برای کنسول پلی‌استیشن ۳ منتشر شده‌است. این بازی اولین قسمت در مجموعه بازی‌های Souls است و در سال ۲۰۰۹ در ژاپن و در سال ۲۰۱۰ در سراسر جهان منتشر شد و در کتگوری بهترین بازی های پلی استیشن 5 قرار میگیرد.

بازی در سرزمین Boletaria، ، یک کشور خیالی که توسط شیاطین فرا گرفته است، جریان دارد. بازیکنان در نقش یک قهرمان بدون نام بازی می‌کنند که باید برای نجات سرزمین، شیاطین را شکست دهد.

بازی Demon’s Souls به دلیل گیم‌پلی چالش‌برانگیز، دنیای تاریک و طراحی هنری آن مورد تحسین قرار گرفته است. این بازی همچنین به عنوان یکی از تأثیرگذارترین بازی‌های ویدئویی دهه ۲۰۱۰ شناخته شده‌است.

بازی Demon’s Souls یک بازی نقش‌آفرینی اکشن است که در آن بازیکنان کنترل یک قهرمان بدون نام را بر عهده می‌گیرند. بازیکنان می‌توانند از انواع سلاح‌ها، زره‌ها و جادوها برای مبارزه با دشمنان استفاده کنند.

بازی دارای یک سیستم گیم‌پلی چالش‌برانگیز است که بازیکنان را تشویق می‌کند تا برای شکست دادن دشمنان خود تلاش کنند. بازیکنان می‌توانند با مرگ در بازی، تمام پیشرفت خود را از دست بدهند، بنابراین باید مراقب باشند.

بازی همچنین دارای یک سیستم روح است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا قدرت خود را افزایش دهند. بازیکنان می‌توانند با جمع‌آوری روح‌ها، سطح خود را افزایش دهند و مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند.

بازی Demon’s Souls در سرزمین Boletaria جریان دارد، یک کشور خیالی که توسط شیاطین فرا گرفته است. بازیکنان در نقش یک قهرمان بدون نام بازی می‌کنند که باید برای نجات سرزمین، شیاطین را شکست دهد.

داستان بازی از طریق دیالوگ‌ها، آیتم‌ها و محیط بازی روایت می‌شود. بازیکنان باید با کاوش در جهان بازی و صحبت با شخصیت‌ها، داستان را کشف کنند.

بازی Demon’s Souls دارای یک دنیای تاریک و پر از خطر است. بازیکنان باید از طریق دنیای بازی سفر کنند و با دشمنان مختلف مبارزه کنند.

دنیای بازی با جزئیات زیادی طراحی شده است و بازیکنان می‌توانند با کاوش در آن، چیزهای زیادی کشف کنند.

بازی Demon’s Souls دارای یک طراحی هنری تاریک و رازآلود است که به ایجاد فضایی ترسناک و پرتنش کمک می‌کند.

بازی از رنگ‌های تیره و سایه‌های زیاد استفاده می‌کند تا فضایی تاریک و وحشتناک ایجاد کند.

جوایز و نامزدی‌ها

بازی Demon’s Souls به دلیل گیم‌پلی چالش‌برانگیز، دنیای تاریک و طراحی هنری آن مورد تحسین قرار گرفته است. این بازی جوایز متعددی را از جمله موارد زیر دریافت کرده است:

  • جایزه Game Developers Choice برای بهترین بازی نقش‌آفرینی
  • جایزه D.I.C.E. برای بهترین بازی نقش‌آفرینی
  • جایزه Spike Video Game Awards برای بهترین بازی نقش‌آفرینی

در سال ۲۰۲۰، بازی Demon’s Souls توسط Bluepoint Games برای کنسول پلی‌استیشن ۵ بازسازی شد. این بازسازی از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 استفاده می‌کند و دارای گرافیک بهبود یافته و انیمیشن‌های جدید است.

بازسازی بازی Demon’s Souls به دلیل گرافیک خیره‌کننده و ارتقای گیم‌پلی مورد تحسین قرار گرفته است. این بازی جوایز متعددی را از جمله موارد زیر دریافت کرده است:

  • جایزه بازی سال
  • جایزه بهترین بازی اکشن
  • جایزه بهترین بازی انحصاری پلی‌استیشن

این بازی دارای گیم‌پلی منحصربه‌فرد، دنیای تاریک و طراحی هنری خیره‌کننده است. این بازی یکی از بهترین گزینه های برای طرفداران بازی های پلی استیشن 5 است.

Marvel’s Spider-Man Remastered-10

Marvel’s Spider-Man Remastered یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط Insomniac Games توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شده است. این بازی یک نسخه بازسازی شده از بازی Marvel’s Spider-Man 2018 است و در تاریخ 12 نوامبر 2020 برای پلی استیشن 5 منتشر شد.

بازی در یک بازسازی جهان باز از شهر نیویورک جریان دارد و داستان پیتر پارکر، یک جوانی را دنبال می کند که پس از گزیده شدن توسط یک عنکبوت رادیواکتیو، توانایی های فراانسانی را به دست می آورد. بازیکنان کنترل پیتر را بر عهده می گیرند که با جنایت می جنگد، از شهر در برابر تبهکاران محافظت می کند و زندگی شخصی خود را با وظایف ابرقهرمانی خود متعادل می کند.

Marvel’s Spider-Man Remastered دارای گرافیک بهبود یافته، عملکرد بهبود یافته و محتوای اضافی است که در بازی اصلی وجود ندارد. بازی همچنین از کنترلر DualSense پلی استیشن 5 پشتیبانی می کند که بازخورد لمسی و ماشه های سازگار را ارائه می دهد که تجربه گیم پلی را بهبود می بخشد.

بازی به دلیل جهان باز، گیم پلی، داستان و گرافیک خود مورد تحسین قرار گرفته است. این بازی از نظر تجاری موفق بوده است و بیش از 33 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است.

ویژگی های بازی Marvel’s Spider-Man Remastered:

گرافیک بهبود یافته، از جمله رهگیری پرتو و بافت های بهبود یافته

عملکرد بهبود یافته، از جمله وضوح 4K و گیم پلی 60 فریم در ثانیه

محتوای اضافی، از جمله لباس های جدید، چالش ها و ماموریت ها

پشتیبانی از کنترلر DualSense پلی استیشن 5

جوایز و نامزدی های بازی Marvel’s Spider-Man Remastered:

  • جایزه Golden Joystick برای بازی سال
  • جایزه The Game برای بهترین بازسازی
  • جایزه D.I.C.E. برای دستاورد برجسته در دستاورد فنی
  • جایزه BAFTA Games برای بهترین دستاورد فنی
  • جایزه SXSW Gaming برای بهترین بازی بازسازی 

Marvel’s Spider-Man Remastered تجربه ای ضروری برای دارندگان پلی استیشن 5 است. این بازی برای طرفداران بازی های ابرقهرمانی و بازی های اکشن ماجراجویی جهان باز ضروری است.

Marvel’s Spider-Man Remastered یک بازی اکشن ماجراجویی سرگرم کننده و درگیر کننده است که طرفداران مرد عنکبوتی را قطعا راضی خواهد کرد. بازی دارای گیم پلی سریع و پر جنب و جوش، گرافیک خیره کننده و داستانی جذاب است.

گیم پلی بازی بر پایه پیمایش و مبارزه است. بازیکنان می توانند از توانایی های مرد عنکبوتی خود برای تاب خوردن در سراسر شهر و مبارزه با دشمنان استفاده کنند. گیم پلی سریع و چالش برانگیز است و به بازیکنان نیاز دارد تا مهارت های خود را برای موفقیت به کار گیرند.

گرافیک بازی خیره کننده است و شهر نیویورک به زیبایی بازسازی شده است. مدل های شخصیت و انیمیشن ها نیز بسیار عالی هستند.

داستان بازی جذاب و سرگرم کننده است و بازیکنان را از ابتدا تا انتها درگیر می کند. بازی دارای شخصیت های دوست داشتنی و لحظات احساسی زیادی است.

نقاط قوت Marvel’s Spider-Man Remastered به عنوان Marvel’s Spider-Man Remastered

-گیم پلی سریع و پر جنب و جوش

-گرافیک خیره کننده

-داستان جذاب

-شخصیت های دوست داشتنی

در مجموع، Marvel’s Spider-Man Remastered یک بازی عالی است که ارزش وقت گذاشتن را دارد. این بازی یک تجربه فراموش نشدنی را برای بازیکنان در تمام سنین ارائه می دهد.

The Last of Us Remastered -11

The Last of Us Remastered یک بازی ویدئویی اکشن-ماجراجویی است که توسط Naughty Dog توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شده است. این بازی یک نسخه بازسازی شده از بازی The Last of Us 2013 است و در تاریخ 29 ژوئیه 2014 منتشر شد.

بازی در یک جهان پسا آخرالزمانی جریان دارد که توسط یک قارچ مسری فرا گرفته شده است. بازیکنان در نقش جوئل میلر، یک دلال مواد مخدر سابق، بازی می کنند که مأموریت دارد الی، یک دختر جوان را از طریق ایالات متحده پسا آخرالزمانی به مکانی امن برساند.

The Last of Us Remastered دارای گرافیک بهبود یافته، عملکرد بهبود یافته و محتوای اضافی است که در بازی اصلی وجود ندارد. بازی همچنین از کنترلر DualShock 4 پلی استیشن 4 پشتیبانی می کند که بازخورد لمسی و ماشه های سازگار را ارائه می دهد که تجربه گیم پلی را بهبود می بخشد.

بازی به دلیل داستان، شخصیت ها، گیم پلی و گرافیک خود مورد تحسین قرار گرفته است. این بازی از نظر تجاری موفق بوده است و بیش از 20 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است.

ویژگی های بازی The Last of Us Remastered:

گرافیک بهبود یافته، از جمله رهگیری پرتو و بافت های بهبود یافته

عملکرد بهبود یافته، از جمله وضوح 1080p و گیم پلی 60 فریم در ثانیه

محتوای اضافی، از جمله یک بخش چند نفره جدید، چالش ها و ماموریت ها

پشتیبانی از کنترلر DualShock 4 پلی استیشن 4

جوایز و نامزدی های بازی The Last of Us Remastered:

  • جایزه Golden Joystick برای بازی سال
  • جایزه The Game برای بهترین بازی اکشن
  • جایزه D.I.C.E. برای بهترین بازی اکشن
  • جایزه BAFTA Games برای بهترین بازی اکشن
  • جایزه SXSW Gaming برای بهترین بازی اکشن

The Last of Us Remastered یک تجربه ضروری برای دارندگان پلی استیشن 4 است. این بازی برای طرفداران بهترین بازی های پلی استین 5 در حوزه اکشن، ماجراجویی و داستان های پسا آخرالزمانی ضروری است.

The Last of Us Remastered یک بازی اکشن ماجراجویی فوق العاده است که داستانی جذاب، شخصیت های دوست داشتنی و گیم پلی چالش برانگیز را ارائه می دهد. بازی دارای گرافیک خیره کننده ای است که دنیای پسا آخرالزمانی را به زیبایی به تصویر می کشد.

داستان بازی در مورد جوئل میلر، یک دلال مواد مخدر سابق، است که مأموریت دارد الی، یک دختر جوان را از طریق ایالات متحده پسا آخرالزمانی به مکانی امن برساند. بازی پر از لحظات احساسی و هیجان انگیز است و بازیکنان را از ابتدا تا انتها درگیر می کند.

شخصیت های بازی بسیار خوب نوشته شده اند و بازیکنان به سرعت با آنها ارتباط برقرار می کنند. جوئل یک شخصیت پیچیده و چند بعدی است که بازیکنان می توانند با او ارتباط برقرار کنند. الی نیز یک شخصیت دوست داشتنی است که بازیکنان به دنبال کمک به او هستند.

گیم پلی بازی در مورد پیمایش و مبارزه است. بازیکنان می توانند از انواع سلاح ها و ابزارها برای زنده ماندن در دنیای پسا آخرالزمانی استفاده کنند. گیم پلی چالش برانگیز است و بازیکنان باید از مهارت های خود برای موفقیت استفاده کنند.

در مجموع، The Last of Us Remastered یک بازی عالی است که ارزش وقت گذاشتن را دارد. این بازی یک تجربه فراموش نشدنی را برای بازیکنان در تمام سنین ارائه می دهد.

نقاط قوت:

  • داستان جذاب
  • شخصیت های دوست داشتنی
  • گیم پلی چالش برانگیز
  • گرافیک خیره کننده

The Last of Us Remastered یک بازی عالی است که ارزش وقت گذاشتن را دارد. این بازی یک تجربه فراموش نشدنی را برای بازیکنان در تمام سنین ارائه می دهد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم 11مورد از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 5 را معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که این موارد تنها بازی‌های خوب این پلی استیشن نبوده و قطعا بازی‌های دیگری هم شایستگی اضافه شدن به این لیست را دارند.  در این بین اگر پلی‌استیشن شما نیاز به تعمیر دارد، به مرکز خدمات تعمیر 724 مراجعه کنید تا کنسولتان به حالت اولیه بازگشته و بتوانید از بازی‌های جذاب بیشتری لذت ببرید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با تعمیر کار