نرم افزار های کاربردی مک

فهرست مطالب

امروزه همه ما به دنبال امنیت و راحتی هستیم. به همین دلیل است که اکثرا،  بیشتر و بیشتر به سمت وسایل الکتریکی Apple کشیده می‌شوند. البته شناخت نرم افزارهای کاربردی مک، برای کنترل و راحتی بیشتر در هر حرفه ‌ای به شما کمک می‌ کند. در این مقاله از وب سایت تعمیر 724 قصد داریم شما را با نرم افزارهای کاربردی مک آشنا و چند نمونه از نرم ‌افزارهای جایگزین را هم به شما عزیزان معرفی کنیم.

نرم افزارهای کاربردی مک

کاربران هنگام استفاده از مک از چه نرم افزارهایی استفاده می‌کنند؟ در این مقاله تعدادی از نرم افزار های مک را به شما معرفی می‌کنیم. لیستی که در ادامه ارائه می‌دهیم؛ بسیاری از نیازهای شما از مک را پوشش می‌دهند.

نرم افزارهای کاربردی مک

CLEAN MY MAC

شاید برایتان سوال شده باشد که با فایل ‌های اضافی و فضای اشغال شده چکار کنیم؟ این نرم افزار های کاربردی مک است که به شما کمک می‌کند، فایل‌ های اضافه را مدیریت کنید و به حافظه آن نظم ببخشید. از خصوصیات خوب این اپلیکیشن CLEAN MY MAC می توان به سرعت و عکس العمل آن اشاره کرد، نه تنها به سرعت کلی سیستم شما، بلکه به سرعت اپلیکیشن‌ های دیگر هم می ‌افزاید.

همچنین به شما کمک می ‌کند تا سیستم خود را در برابر ویروس ‌ها محافظت کنید و اطلاعات شخصی خود را امن نگه دارید. از اپلیکیشن ‌های سازماندهی دیگر که به شما کمک می‌ کند باید به HAZEL و MAGNET هم اشاره کرد:

MAGNET

یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی مک این اپلیکیشن مک، توانایی سازماندهی کردن دسکتاپ سیستم شما را دارد و به شما اجازه می ‌دهد دسکتاپ خود را به سلیقه دلخواه خود تغییر دهید. باید به اطلاع شما برسانیم که برای استفاده از این اپلیکیشن باید هزینه بپردازید؛ چرا که به صورت رایگان در دسترس نیستند.

این اپلیکیشن برای سازماندهی فایل‌ ها ساخته شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است. این اپلیکیشن کمک می کند تا فایل های خود را مرتب کنید و فایل های غیر ضروری را حذف کنید. اگر نگران پاک شدن فایل ها بدون اطلاع قبلی هستید باید بگوییم که این اپلیکیشن هنگام حذف کردن فایل ها از شما اجازه می گیرد و برای تایید شما برایتان نوتیفیکیشن می فرستد.

FREE DOWNLOAD MANAGER

یکی دیگر از نرم ‌افزارهای کاربردی مک که شناخت آن مهم است و در دانلودها به شما کمک می کند، فیری دانلود منیجر است. ممکن است زمانی که فیلم، ویدیو، عکس و… را در حالت دانلود می‌ گذارید و رها می کنید، تا زمانی که برگردید فیلم شما به هر دلیلی مانند: قطعی اینترنت، حجم بالای فایل و یا حتی تعداد بالای فایل‌ های در حال دانلود دچار مشکل شود و دانلود شما با شکست مواجه شود.

دانلود منیجر به شما کمک می کند تا فایل ‌ها به ترتیب و با سرعت بالا دانلود شوند و حتی فایل ‌های شکست خورده را مجددا دانلود می کند. این اپلیکیشن به دلیل رایگان بودن و کارکرد بالا توانسته است خود را در لیست بهترین اپلیکیشن ‌های موجود جای دهد.

 فولکس هم یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی مک است که شباهت ‌هایی با IDM ویندوز دارد.

CROSSOVER

از جمله نرم افزارهای کاربردی مک که به شما کمک می‌ کند تا بتوانید نرم افزار‌های اندروید را روی مک اجرا کنید، کراس اوور است. ممکنه به دلیل نبود اپلیکیشن ویندوز مورد نظر که قبلاً با آن کار می کردید، دچار مشکل شوید. در این مواقع کراس اوور است که می تواند به شما کمک کند تا آن اختلال را از بین ببرید.

DOWNIE

ممکن است برای دانلود ویدیوهای یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام به دنبال اپلیکیشنی کاربردی و ساده باشید تا بتوانید ویدیوهای مورد علاقه خود را دانلود کنید و از دیدن آن لذت ببرید. دانی یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی مک این نیاز شما را برطرف می‌کند. با نصب این نرم افزار می ‌توانید بدون نیاز به سرچ ‌های جداگانه، ویدیو را پیدا کرده و دریافت کنید. چرا که این نرم‌افزار دارای گزینه سرچ در خود اپلیکیشن است و به شما اجازه دسترسی راحت به ویدیوها را می دهد.

AMPHETAMINE

همان طور که گفتیم، ممکن است برایتان پیش بیاید که فایلی را در حالت دانلود رها کنید و کلا سیستم عامل مک به حالت خواب برود و یا خاموش شود. در این زمان ممکن است دانلود فایل و یا حتی پروژه ‌ای که در حال کار کردن روی آن هستید، با شکست مواجه شود. وجود آمفتامین باعث می‌ شود تا این مشکل شما رفع شود، شما می ‌توانید با تعریف کردن یک زمان خاص، از طریق اپلیکیشن آمفتامین سیستم خود را بیدار نگه دارید و از خاموش شدن آن جلوگیری کنید.

CAMO

با وجود تمام تلاش‌ های اپل، ممکن است دوربین دستگاه های تولید شده آن مورد قبول شما نباشد و نتواند نیازهای شما را برآورده کند. به همین دلیل استفاده از این نرم ‌افزار به کسانی که از وب کم استفاده می کنند و کیفیت تصویر برایشان اهمیت بالایی دارد، توصیه می‌ شود. این اپلیکیشن را حتی بدون خرید کامل می‌ توانید استفاده کنید و نیازتان را برطرف کنید.

PDF EXPERT

یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی مک است که برای مدیریت فایل ‌های پی دی اف، مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم ‌افزار کاربردی مک مناسب کسانی است که به دلیل کار، پروژه ‌های درسی و آموزشی با پی دی اف کار انجام می ‌دهند و برای سازماندهی آن ها نیاز به یک برنامه کمکی دارند. از مزیت ‌های این نرم ‌افزار می توان به بالا بردن سرعت، کیفیت و پردازش اطلاعات، اشاره کرد.

SNAGIT

یکی از محبوب ترین نرم افزارهای کاربردی مک که روز به روز در حال به روز رسانی است و توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است، اسناگ‌ایت است. این اپلیکیشن به شما توانایی اسکرین ‌شات گرفتن از یک تصویر، سایت و ویدیو را می‌ دهد .همچنین می ‌توانید آن ها را در خود اپلیکیشن ادیت کنید. این نرم افزار از امکانات و ابزارهای کاربردی به روز برای ادیت عکس ‌ها برخوردار است.

QUICK CAST

کوییک کست مک به شما کمک می کند تصویر صفحه نمایش را ضبط کنید درست مانند اسکرین ریکوردر ویندوز. این اپلیکیشن صداهای موس را هم ضبط می‌ کند و مناسب برای ضبط یک پروژه و همین طور آموزش است.

AFFINITY PHOTO

اگر به دنبال یک برنامه رایگان با عملکرد خوب و همراه مجموعه ‌ای از ابزارهای متفاوت و مفید برای ادیت تصاویر هستید، آفینیتی فوتو یکی از بهترین نرم‌ افزار‌های مک است که باید با آن آشنا شوید. چرا که با وجود تنوع بالا، مناسب برای ادیت عکس در مک است، کار با آن بسیار ساده است و پیچیدگی ندارد.

IMOVIE

ای مووی نیز مانند آفینیتی فوتو رایگان و یک نرم‌ افزار محبوب است. تفاوت میان این دو نرم ‌افزار به کارایی آن ها برمی گردد، چرا که ای مووی نه‌ تنها برای عکس بلکه قابلیت ادیت و ویرایش ویدیو هم در دسترس کاربرانش قرار داده است.

SMART CONVERTER

همان طور که از اسمش پیدا است، این اپلیکیشن یکی از نرم افزارهای کاربردی مک است و به شما کمک می ‌کند تا فایل ‌ها، صدا و ویدیوها را به فرمت ‌های متفاوت تبدیل کرده و حجم آن ها را کم کنید.

BETTER ZIP

یکی دیگر از برنامه ‌هایی که به شما کمک می ‌کند تا فایل ‌هایتان را فشرده و آرشیو کنید، برترزیپ است. این برنامه مک به شما کمک می کند فایل ‌های شخصی، مهم و پرحجمتان را محافظت کنید، همچنین قابلیت ساخت فایل‌ های رمزدار را در صورت ایجاد امنیت بالا، در خود جای داده است.

MACDROID

مطمئناّ تمام کسانی که از دستگاه ‌های مک استفاده می‌ کنند، به یک اپلیکیشن برای جا به جایی فایل ‌ها بین سیستم عامل مک و اندروید، نیاز دارند. کامپیوترهای مک، قابلیت انتقال اطلاعات را نداشتند و به دلیل پیچیده بودن انتقال اطلاعات از اندروید به سیستم عامل مک، یک شکاف به وجود آمد. اما امروزه مکدروید از نرم افزارهای کاربردی مک است که این خلع را پر کرده است. تنها کافیست با استفاده از USB، فایل ‌های مورد نظرتان از جمله فیلم، عکس، موسیقی و فایل ‌های پر حجم را بین این دو سیستم عامل جا به ‌جا کنید.

ALFRED

یکی از بهترین نرم ‌افزارهای کاربردی مک، آلفرد است به طوری که نصب و استفاده کردن از آن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌ کند. این اپلیکیشن با جعبه ابزار بودن، جای نرم و راحتی در زندگی مخاطبانش باز کرده است.

آلفرد دارای مزیت ‌های بسیار زیادی مانند: پشتیبانی از میانبرها، داشتن کنترل بر روی موسیقی، بررسی لغات و تلفظ صحیح آن ها، تبدیل عکس به متن و بلعکس، بالاآوردن متن و شماره، استفاده از ماشین حساب، بالابردن سرعت وکمک در صرفه جویی زمان.

همان طور که متوجه شدید، این اپلیکیشن قابلیت ‌های زیادی را در دسترس مخاطبان خود قرار داده است، به طوری که استفاده نکردن از این اپلیکیشن یک اتفاق عجیب در بین مک یوزرها به حساب می ‌آید.

EVERNOTE

اورنوت یا همان نرم ‌افزار یادداشت که می تواند نقش مهمی در ریز نوشته ‌ها و مقالات شما داشته باشد. به عنوان مثال،  شما می توانید در کنار متن های خود از عکس استفاده کنید و حتی جزوه درسی خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. دیگر قابلیت های اورنوت عبارتند از:

  • ضبط صدا
  • ضبط تصاویر
  • به اشتراک گذاشتن آخرین تغییر در اسناد
  • بهترین انتخاب برای مقالات پژوهشی و پایان نامه
  • و همچنین دارای گزینه جستجو بین عکس و یاد‌داشت ‌های ذخیره شده است.

به همین دلیل داشتن این اپلیکیشن می ‌تواند کمک بزرگی باشد.

سخن آخر

تا اینجا با ۱۹ تا از نرم‌افزارهای کاربردی مک آشنا شدید. البته که در این مقاله سعی داشتیم نرم‌افزارهایی را معرفی کنیم که به شما بهترین خدمات اولیه را ارائه بدهد و استفاده از مک را برای شما راحت ‌تر کند. امیدواریم این مقاله برای آشنایی با نرم افزار های مک کمک کرده و به شما در انتخاب اپلیکیشن ها دید بهتری داده باشد. برای دریافت راهنمایی های لازم و خدمات در این زمینه و یا سرویس تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر، می توانید از متخصصین تعمیر 724، کمک بگیرید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با تعمیر کار